pocu
Programul Operational Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti
Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajati care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI

Resurse Managementul Schimbarii

Inovarea in industria de panificatie europeana 

Industria de panificatie este un mare furnizor de locuri de munca si venituri pentru economia europeana. Desi nu creste la o rata comparabila ca in tarile in curs de dezvoltare, industria de panificatie prezinta o perspectiva pozitiva datorita evolutiei sale, de la un sector artizanal al afacerilor foarte fragmentate, pana la cel mai industrializat. Aceasta evolutie, datorata diversilor factori socio-economici, determina companiile de panificatie sa-si imbunatateasca productivitatea, sporind in acelasi timp adaptabilitatea acestora, ceea ce va crea oportunitati de inovare de diferite tipuri. Companiile in cauza sunt furnizorii de echipamente de panificatie, in special producatorii de cuptoare de panificatie, care vor trebui sa creeze solutii inovatoare pentru a sprijini companiile de brutarie sa obtina eficienta operationala si flexibilitate. Totusi, situatia variaza de la o tara europeana la alta. Obiceiurile de consum, mediul economic sau structura si dinamica industriei de panificatie de baza sunt in diferite etape in diferite tari.

Acest raport descrie starea actuala a industriei si pietei europene de brutarie si a cuptorului de panificatie, precum si tendintele pentru urmatorii ani. Prezentul raport de cercetare de piata a impartit analiza pe mai multe piete studiate intr-o abordare de jos in sus (piata produselor de panificatie, piata cuptoarelor de panificatie si a tehnologiilor de copt), cu analize ale industriilor conexe si cu amanuntul, industria de panificatie si brutarie), dupa o analiza generala a contextului de afaceri.

Hranirea in viitor: Cum se schimba industria alimentara

Mancarea este o afacere mare. Lantul valoric global al produselor alimentare si al bauturilor a reprezentat in 2011 peste 13 mld. USD, ceea ce reprezinta aproximativ 17% din produsul mondial brut! Exista multe lucruri care se intampla intre semintele care intra in pamant si somonul cu migdale care se aseaza pe farfurie: colectare, ambalare, prelucrare, promovare. Alimentele nu numai ca aduc bani, dar si sunt o piatra de temelie a vietii noastre de zi cu zi.

Magazinele alimentare au creat afaceri istoric-dominante, concentrandu-se pe reunirea tuturor bunurilor necesare pentru acasa, simplificand oferta clientilor si scaland modelul de afaceri pentru a crea o eficienta operationala fara egal. Daca nevoia de cumparaturi nu s-a schimbat prea mult, modalitatea de a o face a evoluat, prin schimbarea domeniului de afaceri care se grabeste sa raspunda acestor nevoi. Amazon devine foarte bun la „gospodarirea gospodariei”, atat de bine incat magazinele trebuie sa reduca dependenta de bunurile ambalate. De asemenea, a evoluat conceptul de mancare livrata in locul dorit. Aceste schimbari obliga companiile din industrie sa isi transforme oferta si operatiunile pentru a ramane relevante, competitive si pentru a-si spori veniturile. Specialistii sustin ca urmatorul val de afaceri se va pe inovarea de produse, servicii si pe crearea de relatii emotionale cu clientii lor. Cu un procent de 20% din vanzarile de produse alimentare estimate sa se schimbe online pana in 2025, companiile din industrie trebuie sa gandeasca dincolo de magazin. In loc de investitii mari si previziuni, firmele au nevoie de o platforma flexibila care sa poata evolua la fel de repede ca si clientii lor. Aceasta schimbare trebuie experimentata, adica ideile bune vor fi testate rapid, validate si apoi ideile castigatoare scalate in intreaga companie.

Studiul analizeaza schimbarile structurale si schimbarile atat in preferintele clientilor, cat si in posibilitatile tehnologice, pentru a identifica riscurile si oportunitati cu care se confrunta industria alimentara.

https://www.thoughtworks.com/insights/blog/feeding-future-how-food-industry-changing

Feeding the future: How the food industry is changing