pocu
Programul Operational Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti
Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajati care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI

Resurse Managementul Organizational

Formularea unui model de succes in cercetarea si dezvoltarea farmaceutica: modelul inovativ eficient

Cercetarea si dezvoltarea farmaceutica a fost solicitata pentru cresterea productivitatii in termeni de eficienta in timp si de inovare. Au aparut provocari in aceasta industrie, cum ar fi concurenta globalizata in domeniul cercetarii si dezvoltarii, o reglementare mai stricta, un proces indelungat al studiilor clinice si asa mai departe. Principala contributie a acestui articol este de a arunca o lumina asupra relatiei importante dintre capacitatile manageriale, strategiile si inovatia (un model de succes industrial), avand in vedere schimbarile externe, concurenta ridicata si discontinuitatile din industrie.

Firmele realizeaza inovarea printr-un accent pe comportamentul strategic si pe dezvoltarea capacitatilor manageriale inovatoare, in special a cunoasterii strategice si a deschiderii manageriale (Kim, 2012). Premisa care sta la baza modelului inovativ eficient este ca managerii se afla in centrul fiecarui proces decizional si de comportament strategic.

Modelul inovativ eficient consolideaza capacitatile manageriale inovatoare si implementeaza in mod activ strategii de cercetare si dezvoltare prin identificarea factorilor de turbulenta industriala si depasirea deficientelor de resurse. Prin utilizarea acestui tip de model inovativ, managerii de cercetare si dezvoltare sunt mai in masura sa obtina performante mai bune in ceea ce priveste inovarea, pentru a atinge succesul industrial si pentru a aborda provocarile actuale ale industriei farmaceutice, inclusiv scaderea productivitatii si concurenta globalizata.

In plus, modelul inovativ eficient imputerniceste managementul cercetarii si dezvoltarii sa urmareasca cunostinte inovatoare explorand strategic cunostintele externe. Aceasta viziune manageriala abordeaza aspecte industriale, crearea / extinderea cunostintelor inovatoare si strategiile intr-un mod dinamic care contine multivariabile. Aceasta ofera o abordare mai buna a inovarii decat modalitatea conventionala de a privi numai cele doua dimensiuni ale intrarilor si rezultatele.

Atunci cand managerii poseda un nivel ridicat de deschidere spre noi informatii, tehnologii noi si retele, atunci acestia tind sa identifice factorii industriali de turbulenta si modelele industriale de succes. Pe de alta parte, atunci cand managerii poseda un nivel ridicat de cunoastere strategica, ei faciliteaza planificarea pe termen lung a obiectivelor strategice si sunt dispusi sa ia decizii strategice cu privire la resurse sau deficientele, cum ar fi strategiile de colaborare.

Explorarea barierelor in calea inovarii in industria turismului – cazul regiunii sudice a Poloniei

 Acest material prezinta diferitii factori care impiedica activitatea inovatoare a intreprinderilor mici si mijlocii din industria turismului care activeaza in sudul Poloniei. Barierele de inovare sunt identificate si explorate in cadrul lantului inovator al turismului regional, de-a lungul celor trei dimensiuni principale: specificul proceselor organizationale, de mediu si de inovare. Principala concluzie a acestui studiu este ca barierele legate de procesele organizationale, de mediu si de inovare in legatura cu inovarea in sectorul turistic par sa fie strans si reciproc interdependente. In plus, majoritatea barierelor identificate apar sau tind sa se agraveze la interfata dintre partile interesate de afacerile turistice locale.

Cercetarea a confirmat ca si intreprinderile din turismul polonez se confrunta cu bariere in calea inovarii in materie de resurse umane, in special: abilitati insuficiente, competente si calificari reduse, precum si lipsa motivatiei de a se angaja in procesele de inovare. Ele sunt, in cea mai mare parte, derivate ale caracteristicilor structurale si comportamentale (si limitarilor) ale industriei turismului. Cum este privita inovarea de catre managerii si antreprenorii din turism descoperiti in urmatorul material.

Abordarea comparativa la nivel european a managementului resurselor umane in sistemul de sanatate

 Acest articol trateaza evolutia resurselor umane din sistemul de sanatate din statele Uniunii Europene. Abordarea ia in considerare evolutia din ultimii ani si tendintele manifestate la nivelul resurselor umane din sistemul de sanatate. In ultima perioada, au avut loc multe schimbari semnificative in structurile sistemelor publice si private la nivelul fiecarui stat european. In sistemul de sanatate, schimbarile sunt mari, cu impact pe termen lung. Orice decizie privind personalul angajat influenteaza sistemul pe termen lung, deoarece resursele umane din acest domeniu nu pot fi atrase sau respinse intr-un ritm dorit de sistem, deoarece personalul din acest domeniu are nevoie de foarte multi ani pentru a se forma.

O schimbare in managementul sanatatii in Europa este o necesitate, sustin specialistii in domeniul resurselor umane. Modificarile corespunzatoare vor asigura sustenabilitatea sistemului. Adoptarea unui management conservator care evita aplicarea schimbarilor si care impiedica adaptarea rapida a sistemului la nevoile societatii nu face altceva decat sa afecteze serios viabilitatea pe termen lung a sistemului.

Acest document de lucru contribuie la imbunatatirea cunostintelor din domeniul resurselor umane in sanatate prin sinteza unor informatii generale de interes in sistemul de sanatate.