pocu
Programul Operational Capital Uman 2014-2020 | Axa prioritara 3: Locuri de munca pentru toti
Obiectiv specific 3.8 Cresterea numarului de angajati care beneficiaza de noi instrumente, metode, practici etc, de management al resurselor umane si de conditii de lucru imbunatatite in vederea adaptarii activitatii la dinamica sectoarelor economice cu potential competitiv identificate conform SNC/domeniilor de specializare inteligenta conform SNCDI

Resurse Management Strategic

Rolul ecoturismului in dezvoltarea sutenabila

Potentialul perceput al ecoturismului ca instrument eficient pentru dezvoltarea durabila este principalul motiv pentru care unele tari il adopta si il includ in strategiile de dezvoltare economica si conservare. Ecoturismul, ca turism alternativ, implica vizitarea zonelor naturale pentru a invata, a studia sau a desfasura activitati ecologice, adica un turism bazat pe experienta in natura, care permite dezvoltarea economica si sociala a comunitatilor locale.

Turismul ecologic, resursele naturale, patrimoniul cultural, stilul de viata rural si un turism integrat reprezinta un tip de activitati economice locale. Eco-turismul contribuie la conservarea biodiversitatii; ajuta la dezvoltarea comunitatii, oferind surse alternative de trai pentru comunitatea locala; implica o actiune responsabila din partea industriei turistice si a turismului; promoveaza intreprinderile mici si mijlocii din domeniul turismului; necesita cel mai mic consum posibil de resurse naturale; subliniaza participarea locala, proprietatea si oportunitatile de afaceri, in special pentru oamenii din mediul rural; si, mai presus de toate, include experientele de invatare.

Ecoturismul trebuie sa tina cont de implicatiile sociale, economice si de mediu, pentru a reusi. Scopul acestui studiu este modul in care ecoturismul si dezvoltarea durabila pot fi evaluate, si, dea semenea, sugereaza modalitati de imbunatatire a practicilor ecoturistice actuale. Care sunt beneficiile pe care ecoturismul le poate aduce, care este legatura dintre ecoturism si dezvoltarea durabila, afati din materialul urmator care abordeaza acest tip de turism practicat in in Turcia si Europa.

Strategii deschise de inovare in industria alimentara si a bauturilor. Factorii determinanti si impactul asupra performantei inovarii

Acest articol analizeaza strategiile de inovare libera (deschisa) din industria alimentara si a bauturilor si incearca sa examineze factorii determinanti ai deschiderii si impactul comportamentelor deschise ale companiilor asupra performantei inovatoare. Studiul urmareste gradul de deschidere masurat pe doua dimensiuni: intinderea colaborarii si profunzimea colaborarii. Constatarile arata ca intreprinderile de alimente si bauturi pot fi grupate in trei tipuri dupa modurile de inovare deschisa in ceea ce priveste strategia lor de cautare a cunostintelor externe, variind de la o colaborare limitata cu partenerii traditionali la o abordare larg deschisa si profunda, cu un spectru larg de surse externe. Presiunile tehnologice apar ca un factor-cheie pentru o mai mare deschidere. In mod semnificativ, o mai mare deschidere duce la o performanta imbunatatita a inovarii; totusi, aceasta necesita o arhitectura dedicata colaborarii pentru a accesa si a utiliza cunostintele externe.

Inovarea in industria de panificatie europeana 

Industria de panificatie este un mare furnizor de locuri de munca si venituri pentru economia europeana. Desi nu creste la o rata comparabila ca in tarile in curs de dezvoltare, industria de panificatie prezinta o perspectiva pozitiva datorita evolutiei sale, de la un sector artizanal al afacerilor foarte fragmentate, pana la cel mai industrializat. Aceasta evolutie, datorata diversilor factori socio-economici, determina companiile de panificatie sa-si imbunatateasca productivitatea, sporind in acelasi timp adaptabilitatea acestora, ceea ce va crea oportunitati de inovare de diferite tipuri. Companiile in cauza sunt furnizorii de echipamente de panificatie, in special producatorii de cuptoare de panificatie, care vor trebui sa creeze solutii inovatoare pentru a sprijini companiile de brutarie sa obtina eficienta operationala si flexibilitate. Totusi, situatia variaza de la o tara europeana la alta. Obiceiurile de consum, mediul economic sau structura si dinamica industriei de panificatie de baza sunt in diferite etape in diferite tari.

Acest raport descrie starea actuala a industriei si pietei europene de brutarie si a cuptorului de panificatie, precum si tendintele pentru urmatorii ani. Prezentul raport de cercetare de piata a impartit analiza pe mai multe piete studiate intr-o abordare de jos in sus (piata produselor de panificatie, piata cuptoarelor de panificatie si a tehnologiilor de copt), cu analize ale industriilor conexe si cu amanuntul, industria de panificatie si brutarie), dupa o analiza generala a contextului de afaceri.